czwartek, 16 listopada 2023

Spacerkiem po Poczdamie

Końcówkę wakacji spędziliśmy w przepięknym Poczdamie. Jednym z miejsc, które wtedy zwiedziliśmy, był Nowy Ogród - park ze słynnym Pałacem Cecilienhof. To w jego murach odbyła się w 1945 roku Konferencja Poczdamska z udziałem Winstona Churchilla, Harry'ego Trumana i Józefa Stalina, na której ustalono m. in. powojenną granicę między Polską a Niemcami.
W Nowym Ogrodzie znajduje się jeszcze wiele innych ciekawych obiektów, jak np. Pałac Marmurowy, będący w przeszłości prywatną rezydencją rodu Hohenzollernów, pałacowa kuchnia stylizowana na ruiny rzymskiej świątyni, piramida (pełniąca ponoć rolę ... lodówki), czy Biblioteka Gotycka.

Pałac Cecilienhof














Piramida

Pałac Marmurowy



Kuchnia pałacowa


Biblioteka Gotycka




Pałac Marmurowy nad Jeziorem Świętym

Dzielnica Holenderska - historyczne centrum Poczdamu










Brama Berlińska

7 komentarzy:

  1. Es un lindo lugar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. Namawiałam kiedyś mojego męża, żeby się tam karnąć. Ale się jakoś opiera bez zapału. Hm, muszę mu pokazać te foty 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już też na końcówce, ostatnie miasto wczoraj wrzuciłam, jeszcze trochę przyrody i koniec z tematem wakacji. Wreszcie, bo już mnie trochę nużyć zaczęło. 😅
    A przecież cały czas gdzieś wędrujemy i to wszystko nadal czeka, są bieżące sprawy też!

    Rezydencja robi duże wrażenie. Najbardziej jednak spodobał mi się budynek kuchni pałacowej. Potem biblioteka gotycka, te kręte tolkienowskie schody... O! Albo Aretuza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super fotorelacja :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie, miejsce warte odwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne miejsce i bardzo wdzięczna sukieneczka. Taka cukierkowa 😊

    OdpowiedzUsuń