poniedziałek, 28 czerwca 2021

Proszę wsiadać, drzwi zamykać...

Zabieram Was dzisiaj na ekscytująca przebieżkę po moście kolejki wąskotorowej, zlokalizowanym koło wsi Umianowice. Choć jego stan techniczny jest w opłakanym stanie, nie byle jaki to most. Rozciągnięty jest nad podmokłymi błoniami i starorzeczami Nidy, na odległości dobrego kilometra. Jeszcze kilka lat temu jeździła tędy kolejka wąskotorowa ,,Ciuchcia Expres Ponidzie", pokonując piękny dystans z Jędrzejowa do Pińczowa i z powrotem (w podstawówce byłam na takiej wycieczce do jędrzejowskiego Muzeum Zegarów). Zanim zawieszono kursy kolejki, udało mi się zabrać dziewczynki na przejażdżkę do stacji w Umianowicach, o czym donosiłam w tym (klik) poście.

Spacer po moście, potrafi podnieść poziom adrenaliny we krwi. Wprawdzie nie jest on zawieszony wysoko (około 1,5 m nad ziemią), jednak spróchniałe przęsła i widoczne ubytki w stalowych elementach konstrukcji, potrafią działać na wyobraźnię. Miejscami mogłam się poczuć jak w parku linowym 😉. Najciekawiej jest jednak nad samą Nidą. Nurt rzeki jest dość wartki. Skąpać się w niej nie byłoby zabawną przygodą, ale czego się nie robi dla pięknych plenerów 😜.








sweter- sh | spódnica - Mohito | buty - Reserved | okulary - pasaż M1 | wisiorek - prezent












15 komentarzy:

  1. Super zdjęcia i bardzo ładne miejsce :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia! Cudna sceneria :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi zawsze adrenalina się podnosi jak przyjeżdżam przez tory kolejowe . Piękne stylizacja i zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ekstra klimatyczne miejsce na zdjęcia ❤️😍 super to wygląda ♥️ pozdrawiam i buziaki przesyłam 😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Odważana babka z Ciebie :) Ja bym na tą kontrukcję nie weszła. Zdjęcia wyszły jednak naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna, klimatyczna sesja! :) Do twarzy Ci kochana w tych okularkach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Those Are Some Crazy Trail Tracks - Like WoW

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  8. Nida niepozorna, ale potrafi być groźna. Pamiętam z dzieciństwa, z wakacji spędzanych u dziadków, opowieści o niejednym co go nurt rzeki poniósł i utopił. Tak było. Ale miejsce piękne. Szkoda, że ta wąskotorówka już nie działa...

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie miejsca na które wchodzi się z dreszczykiem emocji. A tory same w sobie zawsze wzbudzają we mnie przyjemne skojarzenia. Uwielbiam podróże pociągiem <3. Cudowne zdjęcia ale Kochana uważaj na siebie ;) <3

    OdpowiedzUsuń
  10. I think maybe you like plaid clothes and me too.

    13x4 lace front wigs

    OdpowiedzUsuń