sobota, 10 listopada 2018

Quebec

Quebec to miasto położone we wschodniej Kanadzie, około 250 km na północny-wschód od Montrealu, w estuarium rzeki Św. Wawrzyńca. Założone 3 lipca 1608 roku przez Samuela de Champlaina, francuskiego podróżnika, odkrywcę i kolonizatora Kanady, jest jednym z najstarszych miast Ameryki Północnej. Starówka otoczona warownymi murami, wpisana jest na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO, jako jedyny tego rodzaju obiekt w Ameryce Północnej.

Zabudowa Quebec jest typowo europejska. Zwłaszcza najstarsza jego część, pełna wąskich uliczek z kafejkami i restauracjami, przypomina nastrojem francuskie miasta. Wszechobecny jest język francuski, w nazwach ulic, placów, restauracjach, muzeach i sklepach, gdyż dla większości mieszkańców jest to język ojczysty.


Centrum Quebec - w tle Château Frontenac, luksusowy hotel i jedna z głównych atrakcji miasta



Vieux-Québec


Port












Widok na rzekę Św. Wawrzyńca oraz na Góry Laurentyńskie


Deptak Terrasse Dufferin





Wodospad Montmorency, mierzący 84 m wysokości i 46 m szerokości, jest największym wodospadem prowincji Quebec. Położonym jest w końcowym odcinku rzeki Montmorency, która spadając z urwiska, uchodzi do rzeki Św. Wawrzyńca. Od podnóża do krawędzi wodospadu prowadzą schody pozwalające zwiedzającym na obejrzenie kaskady z kilku różnych poziomów. Nad sama krawędzią przewieszony jest most łączący przeciwległe  brzegi rzeki.













 Janusz Niedźwiedź też tam był i... pifko z Misiem pił :D!!!

A czemuż ja o tym piszę??? 
Jak zapewne się domyślacie, Quebec to kolejne miejsce, w które wyfrunął mój Małżonek (zwany też Misiem), w związku ze swoją fascynującą karierą zawodową :D!!! 


Relacje z poprzednich Misia wojaży: 
Svalbard 
Argentyna
Workuta
Maroko
Uzbekistan
Chiny
Kapsztad
Gotlandia


Źródełka - klik, klik, klik

14 komentarzy:

  1. Jak tam pięknie, te parasolki mnie urzekły, zegar bardzo ciekawy i wodospad...ślicznie...a mężowi to tylko pozazdrościć...buziaki posyłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zobaczyłam obcojęzyczną nazwę miasta, od razu pomyślałam "bidulka, znowu w domu została, a małżonek fruwa po świecie" :P :P
    Miasteczko takie mdławe troszeczkę... Zegar Dalego mi się podoba w każdej wersji. Rzeźba też może być. :)
    Wodospad i całe wybrzeże – OBŁĘDNE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odbiję sobie na emeryturze ;)...
      Miśkowi się nie podobało... tj. wodospad jak najbardziej, bo to człowiek wielbiący naturę. Samo miasto przezwał jednak ,,betonowym lasem".
      Przygotowując posta poszperałam trochę w internecie i widzę, że jest tam sporo ciekawostek wartych uwagi. Kto wie... może kiedyś je odwiedzę :D!!!

      Usuń
  3. O rany! Ale Twego Miśka wywiało!:D
    Ciekawa co Ci z tych wojaży przywiezie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wodospad zachwyca najbardziej. :)
    Moc pozdrowień jesiennych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześlicznie tam jest :) Bardzo ładne zdjęcia kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie cudowne i klimatyczne miejsce a dodatkowo Misio podróznik plus zegar jak z obrazu mojego kochanego S. Daliego :-)
    Cudowne fotki i nic tylko małżonkowi takiej pracy w terenie pozazdrościć :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe miejsce, zazdroszczę widoków!

    OdpowiedzUsuń
  8. Miłego weekendu Kochana :-) dziękuję za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale ten Twój małżonek ma super! Piękne widoki, nie sądziłam, że Quebec jest taki malowniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chcę być Twoim mężem 😀😉👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)!!!

      Usuń
  11. Zdjęcia nie oddają uroku Quebec city.Przed wyjazdem do tego miasta przejrzałem masę zdjęć i filmów. Nie zachwyciły mnie.Na żywo jednak robi wrażenie.Położone na wzgórzu, z zachwycającym widokiem na olbrzymią rz.Sw.Wawrzyńca, z wąskimi uliczkami, schodami,murami,restauracjami,kawiarniami,galeriami z obrazami,sklepami z biżuterią, ciuchami,cukierniami,etc.tworzącym niezapomniany klimat.Można się snuć godzinami po mieście.Polecam ,a jeżeli ktoś lubi uliczki Krakowa,czy Torunia,to uwierzcie mi,ale Quebec city ma to wszystko i jeszcze więcej

    OdpowiedzUsuń