wtorek, 12 września 2023

Wakacyjne wycieczki

Ciężko się odnaleźć w zabieganej, wrześniowej rzeczywistości. Czas na moje małe przyjemności skurczył się do minimum. Z pewnością blog ucierpi na tym najbardziej, a szkoda mi bardzo, bo materiału na posty mam całą masę. Nic to jednak!!! Będę sobie publikować moje letnie wspominki w leniwym, wakacyjnym tempie i w ten sposób przetrwam zimowy czas 😅.

Dziś pokażę Wam, co robiłyśmy latem w przerwach między dłuższymi wyjazdami. Wpadło w tym czasie kilka fajnych wycieczek, które odkładałam na potem od dawien dawna. Odwiedziłyśmy więc: Muzeum Śląskie w Katowicach, Zagrodę Wsi Pszczyńskiej i Pokazową Zagrodę Żubrów w Pszczynie, Sztolnię Królowa Luiza w Zabrzu, Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim oraz Centrum Edukacji Ekologicznej w Górze Siewierskiej. W międzyczasie, dzięki blogowej koleżance Sylwii (klik), odkryłyśmy w naszym mieście kilka fajnych murali 😅 (Cudze chwalicie, swego nie znacie), a wracając z wakacji z Miśkiem, zrobiliśmy sobie przystanek przy Organach Wielisławskich w Sędziszowej koło Złotoryi. Zapraszam do fotorelacji...

Muzeum Śląskie w Katowicach:





Wystawa: ,,Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów"



















Galeria plastyki nieprofesjonalnej



Sosnowieckie murale:

Linoskoczek


Sosnowy Początek


Warszawa

Pszczyna:

Zagroda Wsi Pszczyńskiej














Pokazowa Zagroda Żubrów





Izba Gajowego i prezentowana w niej ,,ekspozycja florystyczno-faunistyczna" wzbudziła w nas bardzo negatywne odczucia.
W zagrodach żywe zwierzęta, a tuż obok - ich wypchani koledzy... brrrr...
Dziewczynki były wstrząśnięte tym widokiem 😕
Tak, wiem... muszę więcej czytać o miejscach, w które zabieram moje wrażliwe dzieci 😒








Uwolnić Liska 😢

Park pałacowy w Pszczynie



Zabrze:

Sztolnia Królowa Luiza

Podziemne Królestwo Maszyn











Koncert Górniczej Orkiestry Dętej w Strefie Carnall Sztolni Królowa Luiza... jako support przed...

Mikromusic


Karaś & Rogucki

Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim:










Centrum Edukacji Ekologicznej w Górze Siewierskiej:











Organy Wielisławskie w Sędziszowej:

Odsłonięcie skał magmowych - riolitów...
w Krainie Wygasłych Wulkanów



9 komentarzy:

  1. Rany! Jak wspaniała wycieczka!!!
    Jako, że moje umarły śmiercią naturalną z powodu czorta Tigera, to z wielką przyjemnością będę oglądać Wasze:))
    A co do tych wypchanych zwierząt... Smutne, ale dzieci i na takie rzeczy trzeba powoli przygotowywać..
    Takie życie...Umarły i zostały zachowane dla potomnych..
    Wszystkiego dobrego Justynka!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna fotorelacja! Sporo miejsc udało Wam się przez wakacje zwiedzić :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh very wonderful museum darling
    great shots

    OdpowiedzUsuń
  4. Wasze wakacje trwały chyba ze trzy razy dłużej niż normalnie 😮 Ja wakacji już nie obchodzę, tym bardziej że mój syn skończył szkołę 😁💪✌️ Do kopalni w Zabrzu mieliśmy się wybierać z mężem, ale na razie póki co, same problemy 🙆

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pamiętam czy wdziałaś relacje z naszego tegorocznego pobytu w Sztolni. Mam jeszcze świeżutkie wspomnienia, super sprawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To muzeum w Katowicach jest rewelacyjne! Sztolnię Luiza zwiedzaliśmy w tym roku. Polecam również Kopalnię Guido :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masę ciekawych miejsc odwiedziliście ;) My też ten letni czas starliśmy się wycisnąć jak cytrynkę. Szkoda, że już wrzesień!

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym muzeum w Katowicach , podobno jest fantastyczne. A mnie tam jeszcze nie było.

    OdpowiedzUsuń