środa, 31 października 2018

Królewski Zamek Będziński

Cudze chwalicie, swego nie znacie...  Po prawie sześciu latach blogowania, w końcu dotarłam do miejsca, od którego, powinnam zacząć tą zabawę :). Z tym Zamkiem Będzińskim to jest jednak tak, że jak się go widzi na co dzień, to się człowiek tak opatrzy, że nie dostrzega już, jaki on ładny :). A urody mu nie brakuje. Od najmłodszych lat szczenięcych (kiedy to przyjeżdżałam w wakacje lub zimowe ferie na wczasy do kuzynek z Sosnowca :D), zachwycałam się jego zgrabną sylwetką i marzyłam o tym, że jak już zostanę księżniczką, to w nim zamieszkam :D!!! Przewrotny los, spłatał mi figla i sprawił, ze owszem zamieszkałam w Będzinie, jednak nie w uroczym zamczysku, lecz w obskurnym bloku z wielkiej płyty, zamiast księżniczką zaś, zostałam... geologiem ;D!!!
Nie będę się rozpisywać o jego historii, zainteresowanych zapraszam na stronę Muzeum (klik). Takim małym pici pici druczkiem napisze Wam jednak, że ekspozycja w środku, nie powala na kolana... hmmm... ale na wieży jest fajnie ;D!!!

Zamek Będziński latem 

Zamek Będziński jesienią












Czy w tym zamku mieszka Królewna Śnieżka???


Zosia marzycielka :)

Na wieży 

Na horyzoncie Góra św. Doroty

A tu... Elektrownia Łagisza :D!!!


Zamek Będziński przypomina mi trochę... zamek Gargamela ;)

Skoro nie jestem księżniczką, nie stroiłam się na zamek w powłóczyste suknie, lecz... czy jest to stylizacja godna pani geolog ;D???







Ramoneska - Bershka
Bluzka - H&M
Spódnica - Stradivarius
Buty - CzasNaButy.pl
Torba - Cropp

29 komentarzy:

  1. Prawdziwy zamek , robi ogromne wrażenie :) Dobrze ,że zrealizowałaś swoje marzenie, a księżniczka chciała być każda z nas :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, Polska jest bardzo piękna. Sama lubię co jakiś czas jechać i zwiedzać różne zakątki :)
    Podobają Mi sie buty, fajnie dobrana stylizacja.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne miejsce, zamek robi wrażenie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamek wygląda z zewnątrz wyjątkowo. Tak to bywa jednak, że miast fajnych aranżacji wnętrz, stoi słaba ekspozycja.
    Świetnie wyglądasz, to mój klimat. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedalej jak w poniedziałek 29 pazdzienika zabrałam tam moje panny - choć zamek był zamknięty to park obok zadbany i ..... odkryłam w nim stary kirkut . Co jeszcze bardziej mnie zafascynowało , bo do tej pory dalej niż do zamku nie dotarłam :):)
    PozdrAwiam już po zdobyciu Babiej Góry ( z tymi mojema pannami Percią akademicką !!!) pakujemy walizki i zmykamy do Luxemburga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmm... no dobra, prawdopodobnie byłam w pracy ;).

      Cieszę się, że coś Ci się spodobało w tym moim... upadłym miasteczku :D!!!

      Usuń
    2. P.S. Ania, jak będziecie następnym razem, wpadnijcie do GEOsfery :)!!!

      Usuń
    3. Justynko planowałam :):)
      Ale ... zawsze jest za krótko

      Usuń
  6. Mi też się marzy zamieszkanie w zamku! Może dlatego jeżdże i oglądam różne by wybrać najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę tego podróżowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowicie klimatyczna zamkowa miejscówka - super fotki.

    Mega stylówka- ta kurteczka <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny ten zamek i wielka szkoda, że ekspozycja nie powaliła na kolana. Zdjęcia jak zawsze prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia na tle zamczyska - gratka.
    Stylizacja jak zwykle jak się patrzy! :-)
    Fajnie wyglądały te Twoje słodziaki obok tej armaty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, the castle is so beautiful.
    I adore this kind of architecture.

    take a look at my BLOG and my INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  12. Stylówą trafiasz w sam środek mojego serducho 🖤🖤🖤 Będzin i zamek mam za miedzą, od dziecka koło niego przejeżdżam, a ani razu się nie pofatygowałam zapoznać z murami z bliska. A wybieram się, wybieram. No tak to właśnie jest, im coś bliżej, tym czasem dalej 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serducha - miało być 🖤😉

      Usuń
    2. Sivka zamek jak zamek , ale ten kirkut u podnóża ... takie zapomniane miejsce pełne magii

      Usuń
    3. Udało Ci się Aniu zobaczyć go jeszcze w tak ładnej scenerii. W najbliższym czasie planowana jest tam ścinka drzew. Nie wyobrażam sobie tego miejsca bez nich... Człek wszystko potrafi spier...

      Usuń
    4. Nie żartuj !
      Masakra !

      Usuń
  13. Beautiful castle! Love your outfit as well! Very chic.

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Już wiem gdzie pojadę na wiosnę :) piękne miejsce . Super look .

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam zamki.W Będzińskim jeszcze nie byłam - mam nadzieję że nadrobię.
    Bardzo ładnie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuje za odwiedziny i czekam na kolejne wpisy u Ciebie xx

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały Zamek , muszę tam pojechać.
    Stylizacja ciekawa , sympatyczna w słoneczny dzień.
    zapraszam do mojej strony
    http://krystynaczarnecka.pl/
    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdecydowanie zbyt ładnie ubierasz się na te wycieczki ^^ bo zamiast patrzeć na atrakcje, wpatruję się w Twoje stylizacje! :) Obie sukienki są obłędne, a ramoneską trafiłaś w moje serce <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie wyglądasz a zamek - odwiedzam dość często, może nie w środku ale koło to często jestem...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam. Byłam bardzo dawno temu... Nie mam jednak żadnych zdjęć. Nie zdążyliśmy z M. w tym roku. Nawet myślałam, że dzisiaj pojedziemy, ale jestem trochę przeziębiona. Muszę wydobrzeć, za 10 dni mam operację... Trzymaj kciuki.
    Pięknie wyglądacie na zdjęciach, Ty jak małolata. Super.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)!!!

      Usuń