środa, 18 października 2023

Śląskie miasteczka

Druga połowa sierpnia była wybitnie atrakcyjna pod względem rodzinnych wojaży. W drodze do głównych punktów urlopowego programu, zatrzymaliśmy się w kilku uroczych śląskich miasteczkach. Odwiedziliśmy zatem ruiny pałacu w Kopicach, zamek i Krzywą Wieżę w Ząbkowicach Śląskich, rynek w Lądku-Zdroju oraz dwa czeskie miasteczka: Broumov i Javornik.

Pałac w Kopicach jeszcze w latach 50 XX wieku stał w pełnej okazałości. Niestety sowieckie rządy doprowadziły go do doszczętnej ruiny!!! Obecnie teren pałacu jest ogrodzony i trwają tam prace remontowe. Istnieje więc szansa, że choć w części zostanie odrestaurowany.



Filifionka na wakacjach 😎





Krzywa Wieża w Ząbkowicach Śląskich

Ratusz w Ząbkowicach

Zamek w Ząbkowicach Śląskich










sukienka - H&M | buty - CCC | torebka - Stradivarius | okulary - Rossmann | wisiorek - prezent

Rynek w Lądku-Zdroju



Rynek w czeskim Broumovie




Kolumna Maryjna




Zamek Javornik czyli Jansky Vrch

Rynek w Javorniku

Zamek Javornik



8 komentarzy:

  1. Nie znam tych śląskich miasteczek. Obejrzałam je z ciekawością. A twoja sesja zdjęciowa 👍na nietypowym tle czyli starym murze.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Ząbkowicach byliśmy w tym roku, trochę przypadkiem trafiliśmy. Mogłabym na Dolnym Ślasku pobyć jakiś dłuższo-krótszy czas i porządnie pozwiedzać. Bo tak to tylko na wyrywki z mega przerwami. I ciągły niedosyt tych rejonów mam 🙃 A sukienkę masz tu boską! I kurde, szkoda, że nie masz opcji "obserwuj" na blogu, bo by mi się wyświetlały na bieżąco Twoje posty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się marzy dłuższy pobyt w Kotlinie Kłodzkiej i w okolicy Szlkarskiej lub Karpacza ❤. Te tereny mają w sobie jakąś magię. I jeszcze dalej na zachód w okolice Zielonej Góry 🤩.

      Muszę wreszcie znaleźć trochę czasu i pogrzebać w ustawieniach blogasa, bo mi się ostatnio strasznie buguje. Miałam opcję ,,obserwuj" dawno, dawno temu, ale mi ją gdzieś wcięło.

      Dzięki za komentarz!!! Doszły mnie słuchy, że są kłopoty z wejściem na mojego bloga, więc wiem, że nie w każdym przypadku.

      Usuń
  3. Niesamowicie musiał wyglądać ten budynek w czasach świetności. Mam nadzieję, że uda się go uratować.

    OdpowiedzUsuń
  4. No zdecydowanie klimatu tym wszystkim miejscom odmówić nie można :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lovelys photographs of your travel showing us this beautiful places.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe zabytki. Było co zwiedzać. Pałac w Kopicach niesamowity. Dolny Śląsk jest piękny. Ale świetna ta twoja sukienka.

    Buziaki z Krakowa.

    Kasia

    OdpowiedzUsuń