poniedziałek, 11 czerwca 2018

Jurajski trip...

... czyli majówkowych wojaży ciąg dalszy :).
Zaczęliśmy ambitnie, od Ojcowskiego Parku Narodowego. W Pieskowej Skale, na pierwszy rzut oka, było dość znośnie, jednak kolejka do kasy biletowej, szybko rozwiała mój zapał, aby zwiedzić zamek. Pospacerowaliśmy więc po dziedzińcu, obeszliśmy zamczysko dookoła, zahaczając przy okazji o Maczugę Herkulesa i pojechaliśmy ... ku Ojcowowi. Daleko jednak nie zajechaliśmy... u wrót Parku Narodowego zatrzymał nas gigantyczny korek. Ani w prawo, ani w lewo, ni w przód, ni w tył ruszyć się nie dało... cudem jakimś wydostaliśmy się z tegoż piekła ;)... z postanowieniem, że nigdy więcej, w świąteczny dzień noga nasza tam nie postanie ;)...

Maczuga Herkulesa

Zamek w Pieskowej Skale

Makieta Zamku

...Uciekliśmy do Rabsztyna i było tam o niebo lepiej :)!!! Wreszcie udało nam się zobaczyć te ruiny od środka, a nawet wspiąć na wieżę Kruczej Skały :)...

Runy zamku w Rabsztynie

Tradycyjna (jurajska) sesyjka: spodenki - New Yorker, koszulka - prezent, trampki - bazar, okulary - Orsay, chustka - pożyczyłam od Zosi

Chata Kocjana

Dzieciom udzieliły się średniowieczne klimaty ;)...  a tymczasem frytki stygną ;D

Pomysł na kolejny punkt wycieczki zrodził się spontanicznie podczas... pałaszowania frytek z keczupem i okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę :D!!! Udaliśmy się do Rezerwatu Pazurek, gdzie w pięknym buczynowym lesie ukryte są Zubowe Skały, monumentalne wapienne ostańce, tworzące niezwykłej urody ,,skalne miasto". Nie muszę chyba dodawać, że podczas spaceru, prawie 6 km pętlą, nie spotkaliśmy na swej drodze ani jednego osobnika z gatunku Homo sapiens :D!!! Miejsce idealne na Majówkę :D!!!

1. Ani w święta ani w weekend w sezonie... ani w ogóle w sezonie. Czy zwiedzanie tego zamku jest możliwe zimą, najlepiej w środku tygodnia?
    Ruinki za to urocze. I miejsce, które wybraliście na koniec, te kwadratowe skały... moją Bandytkę mi przypominają.

2. Super zdjęcia. Tłumów nie widać :),tylko urocze 3 turystki:)
    Lubię Jurę. Jest piękna i zawsze z chęcią do niej wracam.
    Pozdrowionka.

3. Bo Pazurek nie jet tak rozreklamowany, nawet wielu miejscowych, z okolic, nie wie jakie cuda kryją się w tym lesie. A tak naprawdę jest niesamowicie. Fajnie zrobić koło, wyjść w Jaroszowcu ;)

1. No... ja przejeżdżam koło tego rezerwatu średnio... 10 razy w roku, a pojęcia nie miałam, jakie tam cuda są :)!!!
      Zrobiliśmy koło :).

2. Ja tu mieszkam całe życie prawie, jak nie w Olkuszu, to w Kluczach, a po drodze w takiej jednej wsi okolicznej. Często tędy jeździmy, do szkoły do Wolbromia przez rok tędy popylałam, do babki w kieleckie od zawsze. Miliony miliony miliony razy razy. I dopiero tej wiosny zagłębiliśmy się w teren. Szok i zła na siebie byłam. I wybieram się jeszcze, może na jesieni, kiedy te skały takie bardziej mroczne i niezasłonięte, a i czas pozwoli, bo teraz to szał zupełnie inny.

3. Z drugiej jednak strony, niesamowite jest to, że Twoja okolica dostarcza Ci wciąż nowych wrażeń :D!!!
      Tak, jesienią musi tam być jeszcze piękniej. Myślę, że i my się tam wybierzemy :)!!!

4. Zdjęcia jak zawsze świetna, a Ty jak zawsze młodo i promiennie moja droga ,,nastolatko " :)
    Uściski i pozdrowionka :)

5. Doskonale Cię rozumiem kochana, bo też byliśmy tam z mężem kilka lat temu i też dokładnie jechaliśmy na majówkę :O
    także wiem o co chodzi z tym piekłem, ale widoki na miejscu i ta cała otoczka, wycieczki wynagrodziły nam wszystko, stwierdziliśmy, że warto było trochę się przemęczyć :)

Buziaki :*
    Daria

6. Faktycznie kolejki do kasy na zamek są tam wiecznie ja również za każdym razem odpuszczam, ale i tak w sumie wole zamki z zewnątrz :)

7. Ślicznie wyglądałaś podczas tej wycieczki:)

8. Wstyd przyznać-nigdy tam nie byłam... Piękne zdjęcia :-)

9. Widać że wszystkie trzy jesteście zachwycone. Piękna wycieczka, a zdjęcia bajeczne

10. pięknie tam ! <3

pozdrawiam:*

11. Jakie przyjemne widoki :)
    Super wyglądasz! Nawet z prostego letniego zestawu, jak widać, można stworzyć coś wyjątkowego.
    Pozdrawiam :)

12. Bardzo fajna stylówka i super zdjęcia;)

13. Miejsca akurat kojarzę, co prawda tylko raz tam byłam ale pamiętam tamte okolice :)

14. Jakie trzy słodziaki z Was :)

15. Ale ta nasza Polska piękna- cudowna okolica- a faktycznie " takie atrkacje" turystyczne gdzie ani w prawo ani w lewo jest zdecydowanie w pewnych sytuacjach lepiej omijac :-)

16. Oj byłam tam za dzieciaka! Piękne zdjęcia :)

17. Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)!!!