sobota, 20 stycznia 2018

Jej Wysokość... Śnieżka


Królowa Karkonoszy - Śnieżka (1602 m n.p.m.), to kolejna góra, którą koniecznie chciałam zdobyć zimą :). Pięknie kopulasta, znacznie górująca nad otaczającymi ją grzbietami. Podczas wędrówki przyciąga jak magnes :). Budynek obserwatorium meteorologicznego nadaje jej kosmiczny charakter, zwłaszcza zimą, gdy śnieg i lód tworzą nań fantazyjne rzeźby. 

Wędrówkę rozpoczęliśmy na Przełęczy Okraj, skąd malowniczym niebieskim szlakiem, przez Czoło (1269 m.n.p.m.), Skalny Stół (1281 m n.p.m.) i Czarną Kopę (1407 m n.p.m.), weszliśmy na Śnieżkę w około 2 godziny.


 Czoło (1269 m n.p.m.)



Karkonoska stylizacyjka: spodnie, polar - Decathlon, golf - Mohito, stuptuty - Wisport, czapka - prezent

 Śnieżka widziana ze Skalnego Stołu








Tuż przed wejściem na szczyt Śnieżka schowała się w chmurnej pierzynie :)



Spektakl chmur



Śnieżka (1602 m n.p.m.)




Schronisko Górskie ,,Dom Śląski" na Równi pod Śnieżką



 Wysokogórskie Obserwatorium Meteorologiczne na Śnieżce



20 komentarzy:

  1. No tak, Sniezka w pelnej krasie ... bardzo sniezna (bylam na Sniezce tylko latem). Piekne zdjecia. Pozdrawiam, Jagoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. I ten zawiany lód - no pięknie po prostu :D
    Wesołe kolory w monochromatyczne góry - trzy razy na TAK! :D
    P.S. Odpowiedziałam Ci na pytanie odnośnie żarcia w pięć godzin :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne widoki... marzę o takiej zimie za oknem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. góry zimą są przepiękne! a widoki... bajeczne <3 również w tym roku chodziłam po górach zimą, coś cudownego :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne góry zimą, piękne...
    Brawo, świetny wyczyn a widoki cudne...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała wyprawa!!!! Piękne widoki i niezapomniane przeżycia!
    Naszego majowego wejścia nie zapomnę do końca życia...zakwasów szczególnie;)

    Dzielni jesteście! Bo w takim śniegu, to podwójna trudność!
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany, co za widoki, zapiera dech w piersi. Podziwiam Was za odwagę i formę. Dla mnie to wyprawa ponad moje możliwości :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. wow ale pięknie! mega widoki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pięknie! I pogoda jaka Wam się trafiła śliczna!
    I widzę, że bezdzietny wypadzik? Faaaajnie:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne krajobrazy, wspaniałe zdjęcia :)
    Planuję Karkonosze, szkoda tylko, że to dla mnie przeciwległy kraniec Polski. Droga nie taka prosta. Ale zima w górach to jednak zima w górach. Nie ma porównania do niczego. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ piękne widoki <3
    pamiętam kilka lat temu również wchodziliśmy z mężem w takie największe śniegi i mrozy, ale widoki po drodze i z góry rekompensowały wszystko <3

    buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ piękne widoki - za rok muszę namówić mojego narzeczonego by w końcu tam pojechać.
    Wogóle ładnie Ci w tych warkoczykach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śnieżka zimą jest bajeczna :) Oj...rozmarzyłam się i sama ponownie ruszyłabym w trasę :) Niestety czasu mi na wszystko brakuje :)Piękne zdjęcia Kochana :))) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszędzie byłam ale gór jeszcze nie okiełznałam i czekam na ten moment, kiedy je ujrzę na własne oczy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Była latem i też byłam zachwycona, zimowo przecudnie! Piękna wyprawa!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja najukochańsza góra <3 Łza się w oku zakręciła... Parę miesięcy temu byłam a juz bym chciała tam wracać... Niestety mieszkając w UK to nie jest takie proste. A dziś od paru dni szczególnie myślę o górach w kontekście ostatnich wydarzeń... Nigdy nie wchodziłam na Śnieżkę od Przełęczy Okraj, jesli da się przejśc tą trasę w dwie godziny to chyba jest dość łatwa? A którędy schodziliście? Byliście w najpiekniejszym miejscu na ziemi czyli Samotni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wracaliśmy prawie tą samą trasą z tym, że nie wchodziliśmy już ponownie na Kowarski Grzbiet, a żółtym szlaczkiem po czeskiej stronie. Na Przełęczy Okraj mieliśmy auto musieliśmy doń wrócić. Przełęcz jest na 1000 m n.p.m. więc startuje się już z dość wysokiej pozycji :).

      Nie byliśmy w Samotni. W styczniu dzień krótki, nie dalibyśmy rady tam dojść i wrócić do auta, a tego samego dnia czekała nas jeszcze 3h trasa do domu:). Babcia dała nam tylko 24 h :)!!!

      Usuń
  17. Przepiękne zimowe zdjęcia. widoki nieziemskie. A Wy mocarze jesteście.
    Byłam na Śnieżce, ale nie w takich trudnych warunkach.
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze :)!!!

      Usuń